Potser heu notat algun canvi quan aneu a la vostra parada habitual del metro, veritat? Unes tanques noves, un canvi del lloc d’accés o de pas de les vies, millor senyalització al terra i renovació de pintura… I què dieu de la llumeneta roja que s’encén al terra dels passos quan ve el comboi, baixen les tanques i sona el xiulet?
Més seguretat, millor servei

Potser heu notat algun canvi quan aneu a la vostra parada habitual del metro, veritat? Unes tanques noves, un canvi del lloc d’accés o de pas de les vies, millor senyalització al terra i renovació de pintura… I què dieu de la llumeneta roja que s’encén al terra dels passos quan ve el comboi, baixen les tanques i sona el xiulet? Tot són novetats a favor de la seguretat de les persones usuàries que compartim la xarxa de transport públic de Metrovalencia.
A hores d’ara i durant els darrers mesos s’han multiplicat les actuacions que adapten les instal·lacions d’andanes, passos a nivell de vianants i entre andanes de les línies 1, 2 i 3. Les intervencions tenen un pressupost global que supera de llarg els tres milions d’euros. En els pobles de l’Horta Nord són visibles les millores en les estacions de Godella, Burjassot-Godella, Foios, Meliana, Empalme i Montcada-Alfara. Està previst que també s’actuarà en els passos de les poblacions d’Almàssera, Massamagrell, Picanya, Picassent, Carlet, Alberic, L’Alcúdia, Alginet, Paterna i L’Eliana.
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa les obres de reforma de les condicions de seguretat i accessibilitat. Algunes ja s’han completat i funcionen, i estan cofinançades per la Unió Europea a través del programa operatiu del fons europeu de desenvolupament regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020. El conjunt de les obres previstes ofereixen solucions diverses com ara el trasllat dels passos a punts més accessibles i segurs, afegir proteccions noves i en alguns casos el tancament, desviament o supressió.
El cas d’Almàssera destaca perquè s’elimina un dels passos més conflictius que existien arreu de la xarxa de Metrovalencia i es substitueix per una solució moderna, més senzilla i més segura, al nord de l’actual. És en el PaN AL-5 i compta amb un pressupost de vora 300.000 euros, que dona continuïtat al vial del carrer Drets Humans per al trànsit de vehicles, així com incorpora un pas per a vianants en la vorera oposada a la porta del col·legi Yocris. També es tenen en consideració, com no podria ser altrament, la facilitat d’accés per a persones amb mobilitat reduïda, de manera que el nou pas per a vianants tindrà unes dimensions de 3×1,5 m i passa a ser classe IV, amb la instal·lació de senyals de llum i acústiques i plaques lluminoses intel·ligents.